آیا بره موم برای پیشگیری و درمان کرونا موثر است

به جای خرید ماسک، بره موم مصرف کنید!شاید بره موم به طور دقیق برای درمان کرونا یا پیشگیری از کرونا موثر نباشد؛ اما مصرف آن شانس بروز این بیماری را کاهش و احتمال درمان را افزایش می دهد.


در ماه های اخیر با شیوع بیماری های ویروسی در جهان و ایران، شاهد تلف شدن بسیاری از مردم بوده ایم. آنفولانزا در ایران تعداد زیادی از هموطنانمان را به کام مرگ کشانید و حالا بیماری کرونا جان میلیون ها انسان در سراسر دنیا را تهدید می کند. هرچند تاکنون تعداد زیادی از بیماران مبتلا به بیماری کرونا درمان شده اند؛ اما گفته می شود هنوز درمان قطعی برای این بیماری ویروسی وجود ندارد.
شایعات و ادعاهای زیادی نیز در مورد درمان های مکمل و جایگزین برای درمان کرونا وجود دارد. با این حال هنوز هیچ موسسه علمی به طور رسمی در مورد این درمان های مکمل نظر نداده است. با این حال به نظر می رسد بره موم به عنوان یک ماده مهم و تاثیرگذار در برطرف کردن عفونت و ویروس، راهکاری موثر برای درمان کرونا باشد.

چرا بره موم ممکن است برای درمان کرونا مفید باشد؟
باز هم تاکید می کنیم که هنوز هیچ مجمع یا موسسه علمی نتوانسته به اثرگذاری دقیق بره موم برای درمان کرونا ویروس صحبت کند. با این حال امیدداشتن به درمان بیماری کرونا با کمک بره موم، موضوعی جالب توجه است. به نظر شما چرا برخی حدس می زنند که بره موم می تواند بیماری مهلک و ترسناک کرونا را درمان کند؟
پاسخ بسیار ساده است. همه چیز به خواص موجود در بره موم باز می گردد. بره موم یک ماده ضدعفونی کننده، ضد ویروس و ضد باکتری است. از این ماده سال ها به عنوان یکی از مواد موثر برای گندزدایی استفاده شده و توانسته به استرلیزه کردن محیط های مختلف کمک کند. بره موم ماده اصلی تهیه مومیایی در گذشته بوده که از فساد و نف,ذ باکتری به جسد جلوگیری می کرده است.
تمامی این سوابق، نشان می دهند که بره موم می تواند در مبارزه با ویروس و میکروب موثر باشد. به ویژه که در سال های اخیر دانشمندان تحقیقات زیادی برای اثرگذاری بیشتر بر روی بیماری آنفولانزا کرده اند و بره موم نیز در این تحقیقات نقش موثری ایفا کرده است.

بره موم یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و مواد فنولی فراوانی در آن یافت شده است. آنتی اکسیدان موجود در بره موم کمک می کند تا تاثیرگذاری رادیکال های آزاد کمتر شده و در نتیجه از بروز بسیاری از انواع بیماری جلوگیری به عمل می آورد. به همین علت است که پیش بینی می شود افرادی که از بره موم به عنوان یک ماده مکمل استفاده کرده اند، احتمال خطر بروز کرونا در آنها کمتر است.
البته مواد بسیار زیادی هستند که این خواص بره موم را در خود جای داده اند. با این حال بره موم، ماده ای جامع است که در کنار خواص آنتی اکسیدانی که دارد، یک ضدعفونی کننده و میکروب کش قوی نیز هست. به همین علت پیش بینی می شود این ماده بتواند برای درمان کرونا موثر واقع شود.

بره موم ماده ای موثر برای پیشگیری از کرونا
خوشبختانه هنوز علائمی از بروز بیماری کرونا در ایرانیان گزارش نشده است. با این حال بهتر است جانب احتیاط را رعایت کرده تا از بروز بیماری کرونا پیشگیری به عمل آید. شاید شک و شبهه هایی برای اثرگذاری بره موم بر روی درمان کرونا وجود داشته باشد؛ اما پیشگیری از کرونا با استفاده از بره موم، موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.
برای پیشگیری از بیماری کرونا، بهداشت فردی از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه باید تا جای ممکن بهداشت خود را رعایت کنید. در همین مورد اول هم بره موم می تواند به عنوان یک ماده موثر واقع شود. می توانید زا بره موم برای درست کردن محلول های ضدعفونی کننده و همچنین صابون استفاده کنید تا با خیال راحت تری از عدم شیوع آلودگی به محیط زندگی و کار و همچنین دست هایتان مطمئن شوید.
علاوه بر این، مصرف خوراکی بره موم نیز می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. افزایش قوای ایمنی بدن جلوی بروز هر گونه بیماری ویروسی را به بدن می گیرد. به همین علت است که گفته می شود بیماری کرونا بر روی افرادی که سیستم ایمنی قوی ای دارند نفوذ نمی کند. با افزایش قوای ایمنی بدن، به سادگی از بروز کرونا پیشگیری می کنید.

چطور بره موم مصرف کنیم؟
خوشبختانه امروزه مصرف بره موم بسیار ساده تر از قبل شده است. با توجه به اینکه بره موم به صورت خام قابلیت هضم در معده انسان را ندارد، به همین علت باید حتما از بره موم فراوری شده استفاده شود. در گذشته از روش های سنتی برای این منظور استفاده می شد. با این حال امروزه از دستگاه های مکانیزه برای فراوری بره موم استفاده می شود که هم خاصیت این ماده را حفظ کند و هم قابلیت مصرف بهتری برای افراد فراهم آورد.
اگر به فکر پیشگیری از کرونا با استفاده از بره موم هستید، پیشنهاد می کنیم از کپسول بره موم یا مخلوط عسل بره موم استفاده کنید. این دو محصول، با افزایش قوای سیستم ایمنی بدن و همچنین انتقال خواص مختلف درون بره موم، یک واکسن موثر برای پیشگیری از بروز این بیماری هستند.
مصرف خوراکی بره موم باید به صورت منظم باشد. بهتر است کپسول بره موم را به همراه شربت عسل میل کنید تا خواص بیشتری به بدن شما منتقل شود. همچنین می توانید برای درست کردن شربت عسل، از عسل بره موم استفاده کنید. مصرف روزانه یا یک روز درمیان بره موم، سطح قدرت سیستم ایمنی بدن شما را افزایش داده و در برابر کرونا ویروس ایمن می کند

* برای ضدعفونی کردن محیط و دستانتان نیز می توانید به کمک پودر بره موم، مواد شوینده و ضدعفونی کننده موثر بسازید. کار چندان سختی نیست؛ نگران نباشید!

نتیجه گیری
شاید بره موم به طور دقیق برای درمان کرونا یا پیشگیری از کرونا موثر نباشد؛ اما مصرف آن شانس بروز این بیماری را کاهش و احتمال درمان را افزایش می دهد. در نتیجه بهتر است به بره موم به صورت ویژه ای برای پیشگیری از کرونا نگاه کنید.
امیدواریم با مصرف بره موم و رعایت نکات بهداشتی، پیشگیری از کرونا موثر واقع شود. مطمئن هستیم اگر رعایت کنید، هیچ مشکلی برایتان ایجاد نشده و این بیماری در شما نفوذ نخواهد کرد. پس نگرانی را کنار بگذارید و همین حالا برای مصرف بره موم تصمیم بگیرید